Toyota Corolla alkatrész - Toyota Corolla bontott alkatrész - JAPODEPO Kft ::: 0670 214 0909

 
Toyota Corolla fotók



Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek
Toyota alkatrész, Toyota Corolla bontott alkatrészek

Az eredeti, első generációs corolla 1966-ban került bemutatásra egy 2 ajtós szedán személyében. Egy 228,5 cm-es tengelytávú alvázon feküdt elöl spirál és laprugókkal, hátul pedig laprugókkal és merev tengellyelszerelve. Természetesen hátsó kerék hajtású volt.

1967 májusában a 4 ajtós szedán és a 3 ajtós kombi csatlakozott a gyártósorhoz,
1968 Áprilisában Corolla Sprinter néven egy 2 ajtós coupe is el kezdte koptatni az aszfaltot.
1970 májusában megjelent a második generációs corolla. 233,5-ös tengelytávval és elöl már csak spirálrugókkal.
Kellemes design-t kapott. Akkoriban a 10-es skálán ezt 8-ra értékelték.
Azóta is ez volt az egyetlen corolla, aminek sajátos külseje volt a többi autóhoz képest. Minden más formatervező cég pl az 5 ajtós kombit gyártotta.

1971
-ben bemutatták a 4 ajtós Toyota Sprinter-t, aminek volt egy különleges hátsó ajtó végződése és csak Japánban árulták a ’Toyota Auto’ kiskereskedésekben.
Ekkor a Coupe-t átnevezték Corolla-ra, és Sprinter-re is egyben.

1972 Márciusában új csúcs teljesítményű coupe-t adtak ki ugyancsak két néven, mint Corola Levin és Sprinter Trueno.

1974 Áprilisában kijöttek az első harmadik generációs (Corolla 30) corollák.
Formaviláguk kevesebb mint átlagosnak mondhatóak voltak. 6-osnak értékelték. 237cm-re növelték a tengelytávot, a felfüggesztések maradtak az előző kiadáséhoz hasonlóan.
A coupe viszont már B oszlop nélküli lett. Az öreg „Corolla 20”-as szedánok, és kombik a 3. generációsok mellett maradtak, és gyártották is őket még pár évig. A szedán megkapta később a jellegzetes Sprinter tetőt és hátuljat a „Hardtop-ot”.

1976 Januárjában egy új alacsonyabb 3 ajtós Liftback karossszéria került a Corolla alvázra. Egy évvel később kijött a Corolla Levin és a Sprinter Trueno újabb verziója, amit a külföldi piacon Toyota Trueno néven árultak.
A negyedik generációs corolla-k között utoljára volt hátsó kerék meghajtású szedán.

1979 Áprilisában tűntek el, igaz 4 évvel később mint, ahogy tervezték, valószínű a nagy gazdasági válság miatt. 7-es osztályozást kapott a formatervezésre. 240cm lett a tengelytáv és mostmár hátul is spriál rgókkal szerelték fel a kombi kivételével. Maradtak hátsó kerék hajtásúak. Az utolsó kiadás volt a 3 ajtós kombi és a 2 ajtós szedán számára. Ugyanakkor a Hardtop tetejű szedánokat sem ettől kezdve.

A 4 ajtós Sprinter kapott megint egy új tetőt. A Liftback és a Coupe viszont megkapta a „Hardtop” tetőt. Mind a 3 karosszéria mostantól „6 oldalablakos” design-t kapott. A Corolla Levin és a Sprinter Trueno beíródott a csúcs-teljesítményű autók nevéhez japánban. (A második generációs 81-ben bemutatásra kerülő 4-ajtós 6-ablakos Daihatsu Sedan is erre a corolla alvázra épült)

1983. Bemutatják az ötödik generációs Corolla-kat. Ez volt az a határ amitől kezdve a 2 és 3 ajtós Coupe-kon kívül minden Corolla első kerék hajtásúvá vált. A Coupe-k megmaradtak a régi alvázon, és mostmár az egész világon Corolla Levin-ként és Sprinter Trueno-ként szerepelt a kereskedések „árlapján”. A 4 és 5 ajtós szedánok tengelytávja 243 cm lett. A kombik maradtak a régiek. 1984-ben megjelent két új 3 és 5 ajtós ’Hatchback’ karosszériával szerelt Corolla. Japánban Corolla FX-ként hívták ezt a verziót. A Sprinternek kezdetektől megvolt az ő sajátos ’préselt fémlemez’ technikája, amitől keményen különbözött a Corolla. Csináltak belőle 4-5 ajtós szedánokat sőt a 4-ajtósból még a 6 ablakos tetővel is szereltet, ahol a Corolla-nak csak 4 volt. Ezt a Sprinter-t az USA-ban értékesítették Chevrolet Nova néven.

1987 májusában a hatodik generációs Corolla-kat mutatták be, melyek igen csak komplikáltak lettek. A tengelytáv maradt 243cm, de az autók 2cm-el szélesebbek lettek.
Volt 2 kasztni a Corolla-váz és a Sprinter-váz, amelyek 8 és 9 pontot kaptak. Valaha létezett legszebb Corolla karosszériáknak mondják sokan ezeket. A felfüggesztések egy típus kivételével maradtak a régiek. Ez a kombi volt, amelynek a merevhátsó tengelyéhez immáron nem laprugók, hanem spirálrugók kapcsolódtak. Ez volt az első év ahol a kombi(5 ajtós) is már első kerék hajtást kapott. Ezen kívül megmaradt a 3, 5-ajtós Hatchback és a 4 ajtós (4 ablakos) verzió is. A Sprinter kasztni létrehozott egy 6 ablakos 4, és 5-ajtós szedánt, amit Japánban Sprinter Cielo-ként dobtak piacra, ugyanekkor az 5 ajtós kombit átkeresztelték
Toyota Sprinter Carib-nak, ami a későbbi Tercel-nek volt az elődje. Az összkerék hajtás is megjelent a 4 ajtós szedánoknál

1987 októberében. A Toyota Corolla Levin és Sprinter Trueno mostantól első kerék hajtásúak lettek, ezzel egy időben sajnos a 3 ajtós verzió megszűnt és a Sprinter-t is Corollaként adták el külföldön. A Corolla-vázú kombi és Sprinter
1988 Augusztusában eltűnt. A Sprinter vázú Corolla (nem a kombi) Amerikára lett gyártva Geo Prizm néven. A kombi megkapta a 4 kerék meghajtást és Corollaként lett eladva a külföldi piacokon. Az 5 ajtós Sprinter vázú Szedán is külföldön a Corolla eladását gyarapította.

1991-ben megjelent a hetedik generációs Corolla, ami egy lekerekített karosszériával jött ki. Hatosnak értékelték. A tengelytáv megnőtt 246.5 cm-re. Ezek az autók az európai és az amerikai piacra 1 évvel később kerültek el. A Corolla és a Sprinter még mindig különböző karosszériát gyártott, A Corolla 4-ajtós szedánnal kezdte, 91 szeptemberben elkezte gyártani az 5-ajtós kombit is, 1 évre rá pedig kijött a 3 ajtós és a 6 ablakos 5 ajtós rövid hátú „Hatchback”-el is. A Sprinter ekkor gyártott 4 és 5 ajtós szedánokat, az utóbbit csak az európai piac egy részére. A Corolla Levin és a Sprinter Trueno megkapta az új kasztniját, egy 2-ajtós Coupe-t, igaz ezeket csak Japánra gyártották. A felfüggesztés maradt hasonló a 6. generációsokéhoz, kivéve, hogy mostmár elérhető lett a 4kerék meghajtású kombi is merev hátsó tengellyel és spirál rugókkal. Megszűnt a Sprinter kombik gyártása. A Corolla vázú Sprinter kombik gyártása folytatódott. 1992-ben megjelent sajnos ugyancsak Japán piacra egy „Hardtop” 4-ajtós verzió. Ezeket Corolla Ceres és Sprinter Marino néven értékesítették.

1995 Májusában került bemutatásra a nyolcadik generációs Corolla. 8-as pontozást kapott. Az elején maradt az előző alváz. Európában ezt a generációt 1997-ben mutatták be. Japánban a 4-ajtós 4-ablakos volt a Corolla, a 4-ajtós 6 ablakos a Sprinter és a Sprinter Carib, (ami már elérhető volt első kerék meghajtásban is az összkerekes mellett). Meghajtástól függetlenül az összes autó megkapta a független hátsó felfüggesztést. A Corolla Levin és a Sprinter Trueno újra kapott új karosszériát egy 2-ajtós Coupe formájában. 1997-ben elkészült a Corolla Spacio, ami egy egyterű 5-ajtós autó lett. Ezt is csak Japánban dobták piacra. Európában a3 ajtós „Hatchback”, az 5-ajtós 6 ablakos szedán elérhető volt, miközben a nyolcadik generációs kombi a Sprinter Carib karosszériáját viselte. Az USA-ban a 4 ajtós szedán 1998-tól új karosszériát kapott. A Chevrolet Prizm különböző első és hátsó lökhárítókat.

2000 Augusztusában adták ki a 9. generációs Corolla-t.
A tengelytáv 260 cm-re nőtte ki magát, a teljes hosszúsága pedig 8 cm-el lett nagyobb az előzőnél. 7-es értékelést kapott. A 4-ajtós szedánt és az 5-ajtós kombit Corolla Fielder-nek keresztelték. A 7. generációs kombi elérhető maradt. 2001 Januárjában megérkezett az 5-ajtós „Hatchback”, amit Corolla Runx-nak és Toyota Allex-nek neveztek el. Az utóbbi a Sprinter örököseként. 2001 Májusában megérkezett az új Corolla Spacio, aminek a ráncfelvarrott változatát az Európában is közismert Corolla Verso-nak kereszteltek.

És végül itt a 10. generáció. Nagyot változtatott a toyota.
A Corolla név ezentúl már csak a négyajtós szedán változatban él tovább a Toyotánál, a kombi gyártását abbahagyták, a csapott hátú utódot pedig már Aurisnak fogják hívni.

Jelenleg itt tartunk. 41 éves a corolla története és még az Auris mellett is megtartották a nevét., pedig már kellett az újítás. Reméljük így is marad!
„Meghalt a király, éljen a király! A Corolla élt negyven évet, több rekordot döntött, átvette a Golftól és a Bogártól a legnagyobb példányban értékesített autó címet, és a megbízhatóság szobrává emelkedett. Most meg az a sanyarú sors vár rá, hogy megszűnik létezni, mint önálló modellcsalád és egyszerű karosszériaváltozatként, szedánként kell tovább élnie.
Mert a Corolla név azt jelenti nekünk: megbízható, minőségi, kiszámítható és sajnos szürke, unalmas. Persze mindenki megbízható és jól használható autót akar, de azért az sem esik rosszul, ha időnkét gratulálnak, milyen szép is a verda. Egy csinos feleséggel könnyebb gyors tetszést aratni, mint egy kevésbé dekoratívval - hiába mos, főz, nevel családot kiválóan. A Corollával is valami hasonló a helyzet. Nem lehet állandóan azzal dicsekedni, hogy azt sem tudom, hol a Toyota szerviz, olyan rég jártam arra.

Ha mégis elromlana a Corollád akkor alkatrészt a JapoDeponál találsz.

forrás része: corolla-club.hu

 
 
 
 TOYOTA ALKATRÉSZ - JAPODEPO
 TOYOTA AVENSIS
 TOYOTA CARINA
 TOYOTA COROLLA
JAPODEPO - Nissan, Mazda,
Toyota, Mitsubishi, Daihatsu
Üllő, 2225 Pesti út 268
Nyitva tartás: Hétfő - péntek 08.00-17.00
Szombat: 08.00-13.00
Telefon: 0670 214 0909
E-mail: japodepokft@gmail.com